Tanten hackar bloggen

Min man har inte lagat så mycket mat på senare tid.
Han försöker ju gå ner i vikt och dessutom jobbar har rätt mycket just nu.
Så det är jag som stått för utfodringen här hemma.
Oscar och jag gillar det enkelt.
Nudlar, toast, mackor, potatisbullar, yes.
Det behöver folket inget recept på, för behöver inte ens jag recept för att göra nudlar eller toast, då behöver ingen det!

Men det finns väl kanske möjligtvis folk som är lika dåligt lämpade för matlagning som jag så here we go.

Nudlar:
Koka upp vatten.
Lägg nudlarna i vattnet.
När dom är mjuka, häll av hälften av vattnet.
Blanda i krydda.
Häll ut resten av vattnet.
Servera.


Toast:
Lägg fram 2 rostbröd.
Lägg på ett gäng ostskivor på varje brödbit.
Ös på lite oregano.
Lägg in i toastern.
Ta ut efter ca 2-3 min och ät.


Potatisbullar:
Sätt på ugnen på x antal grader (läs förpackningen!)
Häll på lite olja på en ugnsplåt och häll ut potatisbullarna därpå.
Släng in i ugnen så många minutrer det står på förpackningen (för ni kan väl läsa?)
Ta ut ur ugnen och ät.
Jag äter utan lingonsylt men tydligen ska man ha det till.


Yes, så värdelös är jag på att laga mat.
Faktiskt.
Dagens bikt...

Min man vill nog inte att jag skriver ha det så bra och kram, så jag gör inte det.

Kommentarer
Postat av: sussi

Hehehe... fniss

äntligen ett inlägg på denna bloggen ;)

ja d e tur att man kan läsa :p

2009-11-20 @ 20:08:31
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Hä hä hä...

Wooohoooo! Bästa inlägget på länge! Släng ut gubben från köket! Eller ännu bättre, tvinga ut honom från lägenheten och ända ut till smedby. Skicka med honom en flaska whisky också så vi klarar oss en hel kväll...

2009-11-26 @ 14:47:27
Postat av: Maria

hej ! vilken bra teori om att vampyrer skiter blodpudding, det ska jag genast skriva i bloggen !

2010-01-15 @ 10:02:34
URL: http://mariasdemoner.blogg.se/
Postat av: Anti Social

mer mat tips jag är hungrig....

2010-05-01 @ 20:47:41
URL: http://casualworldcasuallife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0