Bakad Potatis med räkröra a la Elaka & Feta Kocken

Bilden ser visst ut som en spya men det var gott i alla fall.

Du behöver

Bakpotatis

Cream freash

Räkor

Kokta ägg

Citron

Dill

Rödlök

Peppar och salt

Stick några hål i potatisen pch lägg i ugnsfolies skicka in i ugnen i ca 1 h.
Blanda i hopp resten av grejerna till en fin röra och fixa en god sallad.

När potatisen är färdig så skär ett kryss i den och pressa försiktigt för att öppna den. Lägg i lite smör som får smälta och salta ordentligt innan du häller i röran. Gott som fan är det i alla fall. Visst lite gay med räkor men man kan ju göra andra röror oxå.

Pilsner funkar utmärkt til maten men jag nöjde mig med cola i dag och när vi käkat färdigt så tog vi en lång promenad i det fina höstvädret med våra hundkräk.

Kollade på någon ny helt värdelös vampyr serie till maten. Frugan satt o blev småpilsk som vanligt när hon tittar på karlar med huggtänder o själv tyckte jag serien var helt värdelös. Så kolla inte på The Vampire Diaries om du nu då förstårs inte är 12 år gammal eller en 20 åring som gillar värdelösa manus och blir våt i trosan av huggtänder och fladermöss.


Nu är jag på tok för trött för att orka engagera mig i något blogginlägg utan längtar efter ryggläge i soffan.



Kommentarer
Postat av: sussi

Mums...

Äh..

både t maten å t karlar m huggtänder ;)

2009-10-18 @ 18:47:26
URL: http://siouxzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0