Revbensspjäll av vildsvin a la Elaka & Feta Kocken

Revbensspjäll är väl inget man ställer sig och fixar när man kommer hem från jobbet en onsdag.. Men så blev det. Min sambo är ju grönsaksterrorist och äter inte djur som föds upp för att ätas och när jag sprang på revben från vildsvin för en billig peng så var jag tvungen att slå till.


Salta, peppra, o krydda efter behag och gnid in i köttet. Jag smälte även lite smör och pressade i vitlök och sen all krydda för att sedan kunna pensla på köttet ett par gånger.
Kör i ugn ca 30-45 min på varje sida innan du skär upp och serverar.


När revbenen låg i ugnen och luktade gott så kommer min sambo ut lite nyfiket i köket och säger vad blir det för gott att äta och tittar in i ugnen. "Ser det inte gott ut säger jag" Varpå hon säger NÄ jag tycker inte ens om revben." Då kunde jag inte hålla mig utan säger att det är viltkött som hon oxå kan äta.. Då kröp det ju fram att revben minsan var skitgott men hon kunde inte bjuda oss på att vi skulle äta något gott som hon inte kunde äta. Så hon LJÖG, man får tydligen lägga vitalögner när det kommer till mat.
Tänk då om jag oxå ljög.. det kanske var en vanlig jävla gris, men vita lögner är ju ok ;)

Kommentarer
Postat av: sussi

Låter rasande gott..

Vita lögner e bra

så länge man inte blir påkommen ;)

2009-10-21 @ 22:20:49
URL: http://siouxzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0