Broccoli o falukorvsgratäng a'la Elaka & Feta kocken

Va kallar man detta då? Broccoli o falukorvsgratäng med Pasta?

Detta behövs



Pasta
Falukorv
Zuccini
Ostsås (Lat som jag var i dag, skyller på att jag fortfarande är lite sjuk så blev det keldas färdiga ostsås)
Broccoli (Tydligen kungen bland nyttiga grönsaker och bör ätas varje dag, som att jag bryr mig om sånt)
Grädde
Valfri pasta

Lägg den frysta broccolin i en kastrull med vatten o låt koka upp.. Detta är enbart för att dom ska hinna bli färdigt med resten i ugnen sen. Är det färskofryst broccoli så hoppa över detta.
Skärv korven i tjocka skivor och slica upp Zuccinin i klyftor o släng ner rubbet i en smörjdungsform tillsammans med broccolin.

Häll över ostsås o lite grädde, Peppra och salta och så in i ugnen 225 grader i ca 15 min

Koka pastan medans gratängen står i ugnen. OBS Inge billig kladdig euroshopper pasta bara.

Allt sammans tar ca 20 min att göra beroende på hur snabb du är med kniven.

Grönsaksterroristen petade bort korven och tyckte det var mumsigt (Är hon snäll kan hon få korv i kväll sen). Grabben petade bort allt grönt o tyckte det smakade skit vilket inte var så oväntat.




Kommentarer
Postat av: Emelie

Mmmmmmmmmmmmm! Okej, jag äter ju inte döa djur, men det ser faktiskt förjäkla smaskigt ut det där!Man kan ju lätt byta ut körven mot soja/qourn, detta ska testas!

2009-09-23 @ 21:16:03
Postat av: Suzy Lee

Jisses! Ser skitgott ut, surt att karln inte tycker om broccoli.. Eller rättare sagt, han hatar det. Jag älskar det. Äsch jag gör det ändå nån dag. han får göra egen mat.

2009-09-29 @ 16:08:19
URL: http://suzyleezombie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0