Feta hamburgare för riktiga män!

Inget jag lagat i dag. Men hittade en gammal bild i den arkiverade bloggen på en riktig monsterburgare. Inget för fjollor om man säger så.

 



Till detta behöver du..

Nötfärs
Ägg
Lök
Ströbröd
Mjölk (alt grädde om du vill bli lika fet o fin som jag)
Ost, valfri god sådan

Blanda grädde och ströbröd i en bunke och låt stå i ca 10 min.Riv löken på ett rivjärn. Ner med nötfärs, svart & vitpeppar, salt, riven lök och knåda runt med händerna. Ner med ett ägg eller två och blanda lite till. Blanda inte för länge för då blir det segt som fan.

Forma till ett par feta burgare. Jag räknar med ungefär 250 - 350gram på burgare så man slipper steka så jävla många. Peta ett stort hål i mitten och nu kommer knepet. Fyll hålet med ost och täpp igen. Sen är det bara att börja steka. Glöm inte att steka i RIKTIGT SMÖR, allt annart är bara för fjollor.
När burgaren har stekt färdigt så har du oxå en gosig fett smält hög med ost inuti burgaren som väntar på dig.

Vad du väljer o ha på din burgare sen när den är färdig skiter jag fullständigt i. Men jag föredrar rödlök, lite sallad, tomat, cheedarchease senap och chilisås.

Dryck till maten är givetvis en Bayersk välkyld 3.5:a. För dom lite yngre så funkar det med Cola.

I kväll blir det lite seriösare matlagning när jag ska fixa till Sjömansbiff för er som orkar titta in igen.

 


Kommentarer
Postat av: Suzy Lee

Haha underbart ...recept... eller vad det där nu var!

2009-09-22 @ 17:47:42
URL: http://suzyleezombie.blogspot.com
Postat av: Thess

Åååh vad sugen jag blev!

2009-09-22 @ 18:09:34
URL: http://pitbullqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0