Pastagratäng med Pecorinosås a la Elaka & Feta Kocken




Idag har jag lekt Gordon Ramsey. Satt i soffan och därifrån i skrikande ton förklarade steg för steg för tanten (som inte började gråta en enda gång) hur hon skulle laga maten. Detta gjorde hon utmärkt och maten blev jätte god. Hoppet är inte helt ute att jag någon dag ska komma hem från jobbet till en lagad GOD middag. Nu är ju en pastagratäng jätte enkel att göra visserligen.

Du behöver:
Pasta
Pecorinosås (finns färdigt på burk)
Brocoli
Riven valfriost
Ett gäng tomater
Mozzerela ost.
Grädde
Organo, salt och svartpeppar.

Koka pastan enligt anvisningar på förpackningen. Dom fem sista minuterna kan du slänga ner brocoolin i pastan o låta koka lite.
Häll av vattnet när pastan är färdig, salta och peppra, på med grädde och rör ner Pecorinosåsen. Häll sedan över allt i en ungsäker form. Stör över osten, lägg sedan på tomat och mozzeralaosten. Skicka in skiten i ugnen i ca 10-15 min på 225 grader.


Färdigt att servera.
Grolsch 3.5:a blev det till maten för att skölja ner med.

Pastagratäng kan man ju göra lite hur som helst. Släng ner lite olika ostar och såser, Variera med va du tycker om. Testa er fram helt enkelt. Så blir ni säkert lika duktiga i köket som min kärring.

Kommentarer
Postat av: sussi

SMASK..

Låter som en riktig höjdare

ska definitivt testas :)

2009-09-29 @ 22:24:31
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Suzy Lee

Klart jag gör reklam för dig, den här bloggen är skitkul och bra :D

Haha ja han sa att kunde det men jag tvivlar på att han skulle tycka om det ändå ;D

Tackar. Jag ska försöka skriva mer intressanta saker sen bara :P

2009-09-29 @ 23:26:27
URL: http://suzyleezombie.blogspot.com
Postat av: Emelie

Äter du mat utan KÖTT?



TUMMEN UPP!



Det där ska jag också testa =)

2009-09-29 @ 23:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0